Alla inlägg under april 2009

Av Kupka - 21 april 2009 20:25

Skulle skiva ungersk salami med mycket vass kniv. Sista biten var ganska liten och svår att hålla i. Dessutom är denna typ av salami väldigt hård. Så det gick som det gick, kniven slant och gjorde ett jack i vänster pekfinger och ett i vänster tumme (den hand som jag höll korvastumpen med alltså). Det är otroligt vad mycket det kan blöda från fingrar! Med hushållspapper omvirat, försökte jag få ut plåster ur sina väl förseglade "fodral" med en hand. Gick sådär, kan man väl säga. Tre plåster behövdes på tummen för att få stopp på blodflödet. Det är bra med vassa knivar om man håller sig till att skära det som SKA skäras. Men om man träffar fel, så visar sig vassa knivar göra ganska djupa jack i människofingrar.

Av Kupka - 9 april 2009 16:06

Konstanze hade en personlig lista på sin blogg som jag helt fräckt har snott. Så här är lite onödiga fakta om mig: 


ALLMÄNT
Namn: Kupka
Piercingar: Fem. I öronen.
Tatueringar: En orm, två fjädrar, två fjädrar och orm tillsammans samt den senaste, en ödla.
Längd: 165
Skostorlek: 38

Hårfärg: Just nu mörkbrunt
Är du kär i någon? Min sambo T
Önskar du att du bodde någon annanstans? Ett hus på landet med fler rum och en gammaldags trädgård.
Vilket shampoo använder du? Gliss
Vad är du rädd för? Mal och kor
Gillar du att tvätta?: Vem fasen gillar att tvätta?
Gillar du Berg-och-Dalbana? ja, det gör jag

SENASTE
Film du hyrde: Har inte hyrt någon film på säkert 15 år.
Film du köpte: En hög DVD som vi köpte i Thailand. 

Låten du lyssnade på: Nåt med Takida på radion på väg hem från affären

Låten du hade på hjärnan: Arvo Pärts Johannespassion som vi sjöng i helgen med kören.
Låten du laddade ner: Ingen
Personen du ringde:  Min dotter.
TV program du tittade på: Law and order
Personen du tänkte på: Min dotter

FAVORIT

Mat: Råbiff Rampoldi eller rysk kaviar

Låt: Ingen speciell, gillar en massa olika låtar
Sak att göra: Slappna av
Sport: Golf
Dryck: Rött vin, Campari, kaffe, te, vatten 
Klädplagget: Jeans, tröja
Film: Zorba
Bil: Toyota Yaris T sport

ANTAL
Gånger du varit kär: Några gånger under mitt liv
Gånger ditt hjärta brustit: Några gånger under mitt liv
Hjärtan brustit på grund av dej: Det vet jag inte. Ett par gånger kanske.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: 10-15 gånger kanske
Ärr du har på kroppen: 3

SENASTE
Bok du läste: Steve Berry, Den tredje hemligheten
Personen du fick mail av: En kollega
Personen du fick brev av: Fick ett vykort av en vän i vintras.
Personen du fick sms av: Min dotter
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Vi är ju bara två som bor här nu och sist vi åt middag tillsammans var i söndags.

ÖVRIGT
Vad har du gjort idag: jobbat och handlat påskmat
Var det kul: tja, kul var det väl inte direkt.

Hur tidigt stiger du upp: Kvart i 7 på vardagarna.
Gillar du att slåss: Absolut inte.
Vad ska du göra ikväll: Laga en god middag och njuta.
Är du seriös: Ja, det är jag absolut. Även om jag ibland kan spåna iväg.
Vad är du allergisk mot: Nickel och jastmin-te
Var har du ont: Ingenstans
Använder du hårspray: Det händer.
Kan du stå på händer: Länge sedan jag provade. Vet inte om jag kan det längre.
Favorit serie: House

ÖVRIGT MER

Salt eller socker: Salt
Gillar du ketchup: Inte "rått", men jag har det i köttfärssås.
Är du glad nu: Ja, det är jag.
Var du glad igår: Jag är för det mesta glad.
Vad dansar du till: allt som går att dansa till.

Stockholm är: vackert på sommaren, men för mycket människor

Göteborg är: mer vänligt och avslappnat än Stockholm
Kan du sjunga: Ja, jag är första alt.
Mer värt än guld: Min dotter, kärlek, förlåtelse, omtanke

Spaghetti eller makaroner: Spagetthi. Jag tycker inte alls om makaroner.
Ett land jag helst vill besöka:  Grekland (igen),Thailand (igen), Afrika, Australien, Nya Zeeland
Sparar till: inget speciellt, men det är bra att ha en slant på banken
Väntar på: Att T ska komma hem från jobbet
Pålägg som gäller: Ungersk salami
Dagens dryck: Hittills: te, kaffe och vatten. I kväll: Campari m tonic och sedan rött vin.

Av Kupka - 9 april 2009 15:47

Arbetet för veckan är avslutat. Nu ska jag bara vara ledig i 4 hela dagar. Så skönt det ska bli. Det blir mycket golfande men även god mat, sitta i solstolen och läsa och bara vara. De senaste veckorna har varit superhektiska. Egentligen ända sedan vi kom tillbaks från Thailand. Första veckan efter semestern var det premiärvecka för Möss och Människor, där jag var producent, så jag var på teatern varje kväll i stort sett. Veckan därpå var det ovanligt mycket att göra på jobbet, så det blev till att ta hem datorn och jobba även på kvällarna. Pust.

Men nu är det som sagt påskledigt. Och vädret har bestämt sig för att vara på vår sida denna påsk. Soligt och varmt lovar vädergubbarna och gummorna.

Ovido - Quiz & Flashcards