Alla inlägg den 14 april 2008

Av Kupka - 14 april 2008 15:29

Hur klarade vi oss innan internet fanns? Jag har köpt en bil som min dotter kan låna efter noggranna studier och jämförelser av annonser på internet innan jag gav mig ut och provkörde. Den fina bilen visade sig dock ha en spricka i spoilern fram. Jag ringde och pratade med säljaren och fick tips att laga med glasfiberspackel på baksidan. Han erbjöd sig oxå att hjälpa mig om jag inte redde ut det själv.


Något av det första jag sa när jag var liten var "kan själv". Och lite så är det fortfarande. Jag vill kunna själv. Kollade på internet igen och hittade till sist vad jag sökte. På Mekonomen fanns glasfiberspackel, silvertejp och rengöringsmedel för plast. Så det är bara att åka och handla och ta på overallen och sätta igång.


Och så ska jag leta upp en engelsk manual till radion. Den som följde med var endast på tyska, trodde säljaren. Jag har inte hittat den ännu, men om det inte finns någon engelsk manual bland pappren jag fick med bilen, så finns det säkert på internet!

Ovido - Quiz & Flashcards