Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Fantastisk arbetsplats, fantastiska arbetskamrater!

Av Kupka - 30 januari 2009 18:27

Idag blev jag firad igen. Mina arbetskamrater hade samlat ihop till födelsedagspresent, och det blev en upplevelse: SmartBox 18 och en natt. Dvs övernattning för 2 personer på ett av valfria 33 hotel i Sverige samt greenfee för 18 hål golf på intill-liggande golfbana. Det var så himla rätt! Och som om inte det räckte, fick jag dessutom en oerhört vacker blomsteruppsättning med en orchide, en sankt paula och en grön krypväxt vackert komponerat i en vit fyrkantig kruka. Glömde i föregående inlägg att berätta att jag igår också fick ett gratulationskort från företaget, där det stod att jag fick en icke oansenlig summa pengar utbetalt med nästa löneutbetalning (i och för sig beskattas det, men det var ändå oerhört generöst). Netto-pengarna tror jag räcker till en tatuering! Idag överraskade dessutom två f.d arbetskamrater som dök upp på frukostfikat och hade köpt en jättefin bok om Whisky. Jag blev verkligen glad för alltihop. Och så ringde chefen från Schweiz in på konferensrumstelefonen när vi satt där och käkade smörgåstårta. Hon och kollegan S. grattade igen, sjöng "ja må hon leva" både på italienska och franska samt hurrade skånskt. Och gänget i Lund sjöng på svenska och hurrade skånskt. Jag har blivit så firad redan, och ändå fyller jag inte år förrän på söndag. Men stora festen är ju imorgon. Och det ska bli så himla kul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kupka - 27 februari 2010 12:40

Bokrea är ju rent av livsfarligt när man, som jag, är en bokoholic. Jag kan inte gå in i en bokhandel utan att komma ut med några böcker. Och är det dessutom bokrea...ja, du kan ju tänka dej själv. I år hade jag dessutom berikats med presentkort på 6...

Av Kupka - 16 februari 2010 23:00

Anteckning till mig själv: Kolla vart bussen ska INNAN du hoppar på. Jag skulle till Malmö från Tetra Pak vid Råbyholm. Nyttjade nya hållplatsen vid Råby trafikplats och kom precis när det kom en buss, så jag sprang som en galning för att hinna. När ...

Av Kupka - 4 februari 2010 18:03

Två härliga veckor i Hua Hin. Kom hem i måndags till snö, kyla och modd. Här är en länk till bilderna vi tog. http://picasaweb.google.se/sekupkap/Thailand_2010?authkey=Gv1sRgCNOOi6Cei4fKFg&feat=email# ...

Av Kupka - 2 januari 2010 17:57

2000 Träffade T. Flyttade två gånger. Åkte till Bulgarien med dottern. 2001 Åkte på backpacker semester till Malaysia med T. Var på Kreta med dottern. 2002 Började spela golf. Var på Kanarieöarna med dottern. 2003 Åkte till Amsterdam fö...

Av Kupka - 2 januari 2010 11:40

Så var det då nytt år igen. Och dessutom nytt decenium. Mina föresatser för detta året är att jag ska sluta snusa (men inte förrän efter Thailands-semestern), få ner mitt blodtryck och stressa mindre. Nyårsaftonen firades med goda vänner på landet ...

Ovido - Quiz & Flashcards