Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Kupka - 1 mars 2009 11:06

Lugn helg. Var på LT igår och kom ikapp med föreningens bokföring. Idag kommer dottern på besök för söndagmiddag och så ska T bli klippt. Igår tittade jag på Trollflöjten på DVD, en födelsedagspresent från Konstanze. Mycket välgjord film och Mozarts musik är alltid njutbar.

Ska ägna mig åt lite persedel- och materialvård idag. Tvätta klubbor, bollar och borsta skor.

Bilden ovan är utrymningsplanen på hotellet där jag bodde i Modena. Notera att det bara finns en väg ut! Jag bodde på 3:e våningen, så om det skulle börjat brinna i trapphuset, var enda möjligheten att komma ut att hoppa från balkongen. Efter en brandsäkerhetsutbildning som jag var på för ett par veckor sedan, har jag blivit mer observant på sånt här. I Sverige måste man ha minst 2 utrymningsvägar i lokaler som används av allmänheten.

Ovido - Quiz & Flashcards