Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Kupka - 15 maj 2009 19:32

7 juni är det val till EU parlamentet. Idag bestämde jag mig för att ta reda på lite mer. Inser att det är oerhört viktigt att rösta. Om man inte röstar ska man inte heller klaga! Eftersom jag är pinsamt omedveten politiskt, gjorde jag en test på Aftonbladet för att se vilket parti som bäst representerar mina åsikter:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/euvalet/2009/electoralcompass2009.html

 När jag väl fått reda på vilket parti det blev, gick jag in på det partiets website och tittade vilka kandidater de hade och vilka som var deras respektive hjärtefrågor att driva i EU parlamentet. Så på ungefär en kvart hade jag bestämt mig för både vilket parti och vilken kandidat jag ska rösta på. För jag ska rösta, om inte för annat så för att kunna klaga när det inte blir som jag vill. Rösta du oxå!!

Ovido - Quiz & Flashcards