Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Kupka - 5 januari 2008 18:36

Gav mig ut vid ett-tiden för att handa lite middagsmat. Det var snorhalt på trottoarer och gator. Med små, små steg och försiktigt kasandes mig fram gick jag från bostaden till Domus vid Mårtenstorget (det är inte så långt), men det kändes väldigt osäkert under fötterna. Jag kom både dit och hem utan missöden. Drattade inte på ändan en enda gång, faktiskt.


TV3 visade en av mina favoritfilmer, Willow, idag. En av i mitt tycke bästa fantasy-filmer som gjorts. Strax efter att filmen börjat, går strömmen. Och det i hela grannskapet dessutom. Det var mörkt i alla hus runtomkring. Så det blev till att läsa bok i skenet av stearinljus ett par timmar innan elen kom igen och jag kunde i alla fall se slutet av filmen. Dessutom har vi kallare i lägenheten än vanligt, eftersom Lunds energis fjärrvärme har driftsproblem pga strömavbrottet. Det är läskigt så beroende vi är av elektricitet i vårt moderna samhälle.

Ovido - Quiz & Flashcards