Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Annorlunda möte

Av Kupka - 17 juni 2009 22:00

Ikväll hade jag kontakt med min pappa (som dog 1991). Dvs via ett medium som jag besökte. Det var en mycket speciell upplevelse. Mediet beskrev att hon hade en mansperson med sig, han hade haft mörkt, vackert och glansigt hår, ljusa ögon (blå eller grå). Han var en person som ville att man visade honom respekt, han var en glad person, han jobbade väldigt mycket, han var välorganiserad, klädde sig alltid propert. Samtidigt var han en person som kunde göra oväntade saker och spexa till det. Han slutade sitt jordeliv när han var någonstans mellan 50 och 60 år och det var en nära anhörig till mig. Kunde helt enkelt inte vara någon annan än min pappa som bara blev 57 år.

Jag bad om vägledning och fick en hel del av den varan. En del saker var oerhört konkreta. Till exempel blev jag tillsagd att jag inte skulle köpa så mycket böcker, det finns faktiskt bibliotek. Pengarna kan jag lägga på något annat i stället. Han hälsade även till min mamma (två gånger till och med). Mina föräldrar skilde sig när jag var 14 år (långt innan han dog alltså), och jag berättade för mediet att de hade skilt sig, innan hon framförde hälsningen.

När sessionen egentligen var avslutad, skrattar mediet till undrar vad det var för kaka min mamma brukade baka. Sockerkaka, svarar jag, för det var det oftast. Hon undrade då vad det var för speciell smaksättning eller krydda som var i den, och jag svarade citron. Ja, sa hon, jag fick apelsin eller citron. Min pappa ville att jag skulle hälsa mamma att hon gärna fick baka en sån, för det doftar så gott.

Det var mycket mer än detta, men det vill jag inte skriva här.

 
 
Anna

Anna

22 juli 2009 22:47

Jag tror helt klart på medium och ett liv efter döden, har sett och hört samt varit med om saker som verkligen får mig att tro. Dock vissa medium kan gömma sig under något, för vissa är så överdrivna och kan ingenting heller.

http://www.annathelin.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kupka - 27 februari 2010 12:40

Bokrea är ju rent av livsfarligt när man, som jag, är en bokoholic. Jag kan inte gå in i en bokhandel utan att komma ut med några böcker. Och är det dessutom bokrea...ja, du kan ju tänka dej själv. I år hade jag dessutom berikats med presentkort på 6...

Av Kupka - 16 februari 2010 23:00

Anteckning till mig själv: Kolla vart bussen ska INNAN du hoppar på. Jag skulle till Malmö från Tetra Pak vid Råbyholm. Nyttjade nya hållplatsen vid Råby trafikplats och kom precis när det kom en buss, så jag sprang som en galning för att hinna. När ...

Av Kupka - 4 februari 2010 18:03

Två härliga veckor i Hua Hin. Kom hem i måndags till snö, kyla och modd. Här är en länk till bilderna vi tog. http://picasaweb.google.se/sekupkap/Thailand_2010?authkey=Gv1sRgCNOOi6Cei4fKFg&feat=email# ...

Av Kupka - 2 januari 2010 17:57

2000 Träffade T. Flyttade två gånger. Åkte till Bulgarien med dottern. 2001 Åkte på backpacker semester till Malaysia med T. Var på Kreta med dottern. 2002 Började spela golf. Var på Kanarieöarna med dottern. 2003 Åkte till Amsterdam fö...

Av Kupka - 2 januari 2010 11:40

Så var det då nytt år igen. Och dessutom nytt decenium. Mina föresatser för detta året är att jag ska sluta snusa (men inte förrän efter Thailands-semestern), få ner mitt blodtryck och stressa mindre. Nyårsaftonen firades med goda vänner på landet ...

Ovido - Quiz & Flashcards