Direktlänk till inlägg 25 december 2007

Juldagen

Av Kupka - 25 december 2007 18:19

Så blev det då till sist jul i år igen. Nytt på julbordet i år var grönkål, jättegott! Och så hade jag gjort ostbollar, inte så jättegott. Det var liksom formen av köttbullar eller marzipanbollar, men smakade ost. Hade det varit kuber hade det nog varit annorlunda. Och köttbullarna som jag gjorde blev heller inte så goda som jag hade tänkt mig.


Nytt för i år var också att vi lekte charader efter julmaten. Vi började med tema ordspråk, som sedan växte till filmerna i Kalle Ankas jul vidare till sagor i allmänhet. Många skratt. Värst var när dottern skulle gestalta Toker. Jag kunde inte gissa. Hon såg ut som ett mongo, drog in armarna i tröjan så det blev rent absurt. Sen visade hon 7 fingrar och jag fatta då att det var de 7 dvärgarna. Sen visade hon 1 finger. Och då gissade jag 7 dvärgar plus en mupp till. När jag väl kom på svarat, skrattade jag så jag kiknade.  Roligt var det också när mamma såg ut som om hon skulle hoppa in i granen när hon skulle gestalta Piff och Puff från Kalle Ankas julafton.


Årets roligaste julklapp var ett par vantar som min dotter virkat själv, utan mönster. Dom är jättefina och passar bra. Det roliga med dom är att hon sytt på tre äckliga knappar på vardera vanten, väl medveten om min absurda fobi för knappar. Jag kan nästan inte ha på vantarna, men ser dom som ett bra hjälpmedel för att bota denna oförståeliga fobi för knappar som yttrar sig i rysningar och äckelkänslor, liknande det som många känner inför griffeltavelgnissel eller att tugga på foliepapper. Det bara kryper i kroppen liksom. Hon har humor, min älskade tös!


En mysig julaftonskväll blev det i alla fall.

 
 
Ingen bild

Jörgen L

25 december 2007 23:00

Jag trodde du redan hade botat din knappfobi?

 
Ingen bild

konstanze

26 december 2007 12:04

Det visste jag inte att du ogillade knappar. Men knapparna på vantarna var ju söta. ;)

 
Ingen bild

Kupka

27 december 2007 12:16

Njae, jag trodde också att jag var botad, men det visar sig att spåren sitter kvar ännu. Dock tror jag att dessa vantar kan hjälpa mig på vägen att bli av med denna knäppa fobi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kupka - 27 februari 2010 12:40

Bokrea är ju rent av livsfarligt när man, som jag, är en bokoholic. Jag kan inte gå in i en bokhandel utan att komma ut med några böcker. Och är det dessutom bokrea...ja, du kan ju tänka dej själv. I år hade jag dessutom berikats med presentkort på 6...

Av Kupka - 16 februari 2010 23:00

Anteckning till mig själv: Kolla vart bussen ska INNAN du hoppar på. Jag skulle till Malmö från Tetra Pak vid Råbyholm. Nyttjade nya hållplatsen vid Råby trafikplats och kom precis när det kom en buss, så jag sprang som en galning för att hinna. När ...

Av Kupka - 4 februari 2010 18:03

Två härliga veckor i Hua Hin. Kom hem i måndags till snö, kyla och modd. Här är en länk till bilderna vi tog. http://picasaweb.google.se/sekupkap/Thailand_2010?authkey=Gv1sRgCNOOi6Cei4fKFg&feat=email# ...

Av Kupka - 2 januari 2010 17:57

2000 Träffade T. Flyttade två gånger. Åkte till Bulgarien med dottern. 2001 Åkte på backpacker semester till Malaysia med T. Var på Kreta med dottern. 2002 Började spela golf. Var på Kanarieöarna med dottern. 2003 Åkte till Amsterdam fö...

Av Kupka - 2 januari 2010 11:40

Så var det då nytt år igen. Och dessutom nytt decenium. Mina föresatser för detta året är att jag ska sluta snusa (men inte förrän efter Thailands-semestern), få ner mitt blodtryck och stressa mindre. Nyårsaftonen firades med goda vänner på landet ...

Ovido - Quiz & Flashcards