Direktlänk till inlägg 26 juni 2008

List-utmaning från Kulturnörden antagen!

Av Kupka - 26 juni 2008 18:11

Kulturnörden utmanade mig på en lista, så här kommer den:


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1. Arbeta med mitt projekt på jobbet
2. Slänga i en maskin tvätt
3. Betala räkningar
4. Jobba lite till hemma med en Excel fil på 5000 rader
5. Kolla nyheter på tv

Vad gjorde du för 10 år sedan?
den 24 Juni?
Jag hade jobbat på föregående jobb på Tetra Paks IT-bolag i cirka 3 månader. Var fortfarande gift med min dotters pappa, men gick i skilsmässotankar. Jag hade inte börjat med teater, men längtan fanns där. Min dotter hade ännu inte kommit in i sin tonårs-revolt. Jag bodde i en hyreslägenhet på Papegojelyckan i Lund.


-Ställen du bott på?

Malmö (där jag föddes). Vi bodde först ngnstans i en liten tvåa och sedan i radhus på Riseberga.
Linehedsvägen, Halmstad.

Vildgåsvägen, Gässlingavägen, Bredgatan, Knut Wicksells väg, Sankt Lars (personalbostäderna alltså), Örnvägen, Trollebergsvägen, S Esplanaden, Östen Undéns gata och nu St Tvärgatan i Lund.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

Betala av alla mina skulder (precis som Kulturnörden)

Köpa en friser-salong till min dotter som snart är färdigutbildad

Köpa en stor kåk med gammaldags stuk fast med alla moderniteter, och där ska finnas öppen spis och plats för ett rum bara för böcker!

Köpa en fin lägenhet till min mamma i ett hus med hiss och låg hyra.

Skänka till Röda Korset


-Fem personer som ska svara på samma frågor:

1. Min dotter (som jag inte ens vet om hon läser min blogg)
2. Maj & Sune (som jag vet läser min blogg)
3: Jörgen (läser ibland)
4. Leif (läser ibland)
5. Kan inte komma på några fler....

 
 
Thomas

Thomas

26 juni 2008 23:18

Tack för din kommentar.
Alltid intressant med nya bloggfönster från webrymden som man kan kika in i. Jag kommer att återkomma hit, jag också.

http://livetfransidanom.blogg.se

 
konstanze

konstanze

29 juni 2008 21:10

Saknar dig!

http://www.kulturnorden.blogg.se

 
Ingen bild

Leffe från N3

1 juli 2008 06:55

Okey, jag fångar bollen och skriven en lista:

Att göra lista, fem saker:

Eftersom jag har semester nu börjar jag med en rejäl morgonjogg.
Senare skall jag städa källaren.
Hämta ett nytt köksgolv tillsammans med min kära hustru.
Vara med mina sommarlediga barn.
Gå på dynamisk yoga.

Vad jag gjorde för 10 år sedan?

1998 var jag i Kanada på ett sk prövarmöte där vi startade upp en klinisk studie med indikation högt blodtryck. Mina barn var då 2 och 5 år gamla så under sommaren var jag ledig länge och var med familjen bl a i härliga Österlen. Jag målade husfasaden och stod mycket på höga stegar. Jag var inne i en period med mycket flöjtspelande och hade börjat ta nya flöjtlektioner.

Ställen jag bott på:

Föddes i Nydala, lärarbostaden vid klosterruinen.
Familjen flyttade till Värnamo.
Mina föräldrar skildes och min mamma, jag och mina närmaste syskon flyttade till Lund.
Efter gymnasiet bodde jag en tid i Umeå.
Mitt vuxna yrkesliv startade i Karlshamn.
Min fru och jag började arbeta i Mölndal och vi bosatte oss i Kungsbacka.

Om jag var biljonär:

Skulle jag leta rätt på organisationer jag skulle vilja stödja med syfte att hjälpa utsatta barn både nationellt och internationellt.
Hjälpa mina egna barn ekonomiskt utan att skada deras drivkraft till egen ekonomi.
Ge min fru det boende hon drömmer om.
Bygga upp ett centra för avslappning och rekreation.
Bjuda in alla mina vänner på en bautafest en vecka och bara har roligt, njuta och skratta.

Fem personer som skall svara:

Min fru
Min kompis Mats
Min kompis Edward från N3
Min 15-åriga son
Min yogalärare Anna

 
Ingen bild

Kupka

8 juli 2008 09:20

Tack Leffe för din lista! Roligt att du läser min blogg.

Tack Thomas för att du tittar in i mitt bloggfönster då och då.

Och kära Konstanze, jag saknar dig oxå! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kupka - 27 februari 2010 12:40

Bokrea är ju rent av livsfarligt när man, som jag, är en bokoholic. Jag kan inte gå in i en bokhandel utan att komma ut med några böcker. Och är det dessutom bokrea...ja, du kan ju tänka dej själv. I år hade jag dessutom berikats med presentkort på 6...

Av Kupka - 16 februari 2010 23:00

Anteckning till mig själv: Kolla vart bussen ska INNAN du hoppar på. Jag skulle till Malmö från Tetra Pak vid Råbyholm. Nyttjade nya hållplatsen vid Råby trafikplats och kom precis när det kom en buss, så jag sprang som en galning för att hinna. När ...

Av Kupka - 4 februari 2010 18:03

Två härliga veckor i Hua Hin. Kom hem i måndags till snö, kyla och modd. Här är en länk till bilderna vi tog. http://picasaweb.google.se/sekupkap/Thailand_2010?authkey=Gv1sRgCNOOi6Cei4fKFg&feat=email# ...

Av Kupka - 2 januari 2010 17:57

2000 Träffade T. Flyttade två gånger. Åkte till Bulgarien med dottern. 2001 Åkte på backpacker semester till Malaysia med T. Var på Kreta med dottern. 2002 Började spela golf. Var på Kanarieöarna med dottern. 2003 Åkte till Amsterdam fö...

Av Kupka - 2 januari 2010 11:40

Så var det då nytt år igen. Och dessutom nytt decenium. Mina föresatser för detta året är att jag ska sluta snusa (men inte förrän efter Thailands-semestern), få ner mitt blodtryck och stressa mindre. Nyårsaftonen firades med goda vänner på landet ...

Ovido - Quiz & Flashcards