Alla inlägg den 26 juni 2008

Av Kupka - 26 juni 2008 18:11

Kulturnörden utmanade mig på en lista, så här kommer den:


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1. Arbeta med mitt projekt på jobbet
2. Slänga i en maskin tvätt
3. Betala räkningar
4. Jobba lite till hemma med en Excel fil på 5000 rader
5. Kolla nyheter på tv

Vad gjorde du för 10 år sedan?
den 24 Juni?
Jag hade jobbat på föregående jobb på Tetra Paks IT-bolag i cirka 3 månader. Var fortfarande gift med min dotters pappa, men gick i skilsmässotankar. Jag hade inte börjat med teater, men längtan fanns där. Min dotter hade ännu inte kommit in i sin tonårs-revolt. Jag bodde i en hyreslägenhet på Papegojelyckan i Lund.


-Ställen du bott på?

Malmö (där jag föddes). Vi bodde först ngnstans i en liten tvåa och sedan i radhus på Riseberga.
Linehedsvägen, Halmstad.

Vildgåsvägen, Gässlingavägen, Bredgatan, Knut Wicksells väg, Sankt Lars (personalbostäderna alltså), Örnvägen, Trollebergsvägen, S Esplanaden, Östen Undéns gata och nu St Tvärgatan i Lund.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

Betala av alla mina skulder (precis som Kulturnörden)

Köpa en friser-salong till min dotter som snart är färdigutbildad

Köpa en stor kåk med gammaldags stuk fast med alla moderniteter, och där ska finnas öppen spis och plats för ett rum bara för böcker!

Köpa en fin lägenhet till min mamma i ett hus med hiss och låg hyra.

Skänka till Röda Korset


-Fem personer som ska svara på samma frågor:

1. Min dotter (som jag inte ens vet om hon läser min blogg)
2. Maj & Sune (som jag vet läser min blogg)
3: Jörgen (läser ibland)
4. Leif (läser ibland)
5. Kan inte komma på några fler....

Av Kupka - 26 juni 2008 18:05

Igår provade jag ett nytt matställe i Lund: En Bit Bort på Bankgatan. Dom säljer Irakisk mat, buffévariant. För endast 40 spänn fick jag ett rejält plast-tråg fyllt med smaskiga saker. Det mesta var vegetariskt förutom ett kycklinglår. Och nya spännande smaker på alltihop. Kan varmt rekommenderas om man blir hungrig och är i Lund. Dock tror jag inte dom har öppet så sent på kvällen. Jag var där strax efter kl 18, och då var det fortfarande öppet. Men det är nog mest ett "dagtid-ställe".


Nu märks det att semestertiden är kommen. Det blir glesare och glesare på kontoret, och själv har jag lååååångt kvar än till semesterdags. Fast om det bara är hyfsat väder, så kan man ju utnyttja kvällarna till ngt trevligt. Spela golf eller sätta sig på en uteservering i stan t ex. Kanske gå på en guidad tur i centrum? Det gjorde jag för länge sedan, och det var riktigt spännande att turista i en stad där jag bott i stort sett hela mitt liv. Man blir så lätt hemmablind.

Ovido - Quiz & Flashcards