Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Kupka - 9 juli 2009 11:35

Idag är dagen före sista dagen före semestern. Fyra härliga veckor ligger framför mig. Hoppas att vädergudarna är snälla. Det behöver inte vara sol och stekhett, men i alla fall inte så mycket regn. Vi spenderar mestadels av tiden på golfbanan, och då är sol inte så jätteviktigt. Det blir lite utflykter också. Ska till Småland på en övernattning med golf (present från arbetskamraterna när jag fyllde 50), och så ska vi hälsa på goda vänner som bor på andra sidan Skåne. Resten av tiden är oplanerad, och det är så jag helst vill ha det. Så kan man göra vad man känner för just den dagen. Och så har jag en massa olästa böcker som jag ska ta mig an. Mums! Ska bli lite bättre på att låna på biblioteket i år har jag bestämt. Jag behöver ju inte köpa alla böcker jag vill läsa. Deckare läser jag sällan mer än en gång. Undantaget har varit Tio små negerpojkar av Agatha Christie. Det roliga var att jag läste boken tre gånger och inte förrän tredje gången kom jag ihåg vem det var som var mördaren. Kombination av dåligt minne och gott författarskap.

Ovido - Quiz & Flashcards