Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Kupka - 17 juli 2009 18:16

Igår började jag läsa Katedralen vid havet av Ildefonso Falcones. En roman som så långt jag hunnit (en femtedel ungefär) utspelar sig på 1300-talet i Barcelona. Den är helt fantastisk Jag gläds att jag har så mycket kvar. Det är lite samma känsla som när jag läste Sabina-böckerna (Rom runt år noll) och Svärdet och Spiran (1100-talet i England). Om du gillar historiska romaner, läs denna bok! Jag vill inte lägga den ifrån mig. Är nu på sidan 167 och hela romanen är 657 sidor lång.

Sommarvädret är snällt ännu så länge. Gjorde en bra golfrunda idag (39 p), och har även rensat lite ogräs, plockat smultron och vinbär. Sitter nu och smuttar på den sista Caol Ila droppen i glaset. Fasen vad det är gött med semester!!!

Ovido - Quiz & Flashcards