Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Kupka - 3 oktober 2007 21:23

Idag har jag köpt en digital systemkamera. En Sony A100. Varför blev det just en sån? Jo, jag gjorde en snabb marknadsundersökning igår och tog reda på att Sonys digitalkamerahus kunde användas med Minoltas objektiv. För att vara säker på saken, tog jag med mit 70/200 objektiv till fotohandlaren, som konstaterade att tyvärr, det var för gammalt. Fattningen passade inte i nya kamerahuset. Hur som helst hade jag läst en del recensioner och test av denna Sony A100, och eftersom priset var bra och den fått goda betyg av experterna, slog jag till i alla fall. Trots att jag får skaffa nya objektiv.


När batteriet väl hade laddat klart, for jag runt i lägenheten och fotograferade allt möjligt. Nära, långt borta, med blixt, utan blixt osv. Eftersom jag ogärna laddar upp en 2 MB bild på denna blogg, får du kära läsare nöja dig med lite mindre bilder. Jag har alla fall laddat upp en bild som jag även konverterat till svartvit i datorn. Bilden är tagen med makroinställning, utan blixt och hållandes kameran endast i ena handen (eftersom den andra agerar fotomodell). Jag är imponerad av skärpan i bilden. Ska blir roligt att komma ut och fotografera andra objekt i helgen, och kanske redan på lunchen imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards