Alla inlägg den 17 oktober 2007

Av Kupka - 17 oktober 2007 18:40

Jag är förbannad. Kom hem och skulle parkera på MIN PRIVATA P-plats, som jag betalar dyrt för varje månad. Och så står där en VW Polo på min plats. Efterforskning på bilregistret visade att den tillhörde en Eva Margareta Tornberg. Det fanns två Eva Tornberg på eniro, och jag började med första numret. Det var fel Eva, men killen som svarade kände den andra Eva och upplyste mig om att hon var professor i köttforskning. Som om jag skulle vara intresserad av det! Hon får vara professor i vad tusan som helst, men min p-plats ska hon ge attan i! Jag satt i bilen och väntade och till sist kom det en kärring och satte sig i Polon. Jag knackade på rutan och upplyste om att hon stod på min privata p-plats. "Jag skulle bara vara borta i 5 minuter", sa hon. Hur tänker man då? Är det okej att ta någon annans plats om man bara är borta i 5 minuter? Dessutom stod jag och väntade minst 10 minuter innan hon kom. Jag upplyste om att nästa gång fick hon inte lov att stå på min plats. Så det så!


Annat är det med kundservice på Löfbergs Lila som marknadsför Kobbs te. Jag brukar köpa deras Sörgårdste (i blå påse). Senaste jag handlade kom jag hem med en blå påse men det var Blåbärste, och dessutom fullständigt odrickbart. Jag klagade hos kundtjänst, och en vänlig Anna mailade tillbaks och beklagade. Sörgårdste finns kvar, men kanske butiken hade slut på den på hyllan? Hon bad om min hemadress och lovade skicka kompensation. Idag kunde jag hämta ut 2 påsar Sörgårdste på posten. Det kallar jag bra kundservice!

Ovido - Quiz & Flashcards