Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av Kupka - 21 oktober 2007 18:51

Kan det vara nån nytta med att ständigt somna i fåtöljen framför tv:n? Jag missar ofta sluten på filmer, omröstningen i Idol och annat som kanske kan vara viktigt (eller inte). Dock har jag upptäckt att det faktiskt kan ses som en slags träning att somna i fåtöljen.


På långa flygresor när man sitter ihopträngd i ekonomiklass och inte kan göra så mycket annat än just sitta, är det synnerligen bra att kunna somna sittande. Har man dessutom en filmvisning på gång, så går saken så mycket lättare. Många är de filmer som gått min näsa förbi 10 000 meter över havet. Men flygresan känns kortare om man lyckas sova bort några timmar.


Det finns en nytta till. Jag kan ha utbyte av att se en film mer än en gång. Första gången har jag förmodligen missat slutet, och det är inte alltid jag kommer ihåg det andra heller (nytta  av dåligt minne). Jag kan se om en film minst två gånger, kanske tre, och fortfarande tycka att det är spännande för jag vet inte hur det slutar.

Ovido - Quiz & Flashcards