Alla inlägg den 7 december 2008

Av Kupka - 7 december 2008 12:46

Igår var T och jag på Kulinarisk julvandning, anordnad av Turistbyrån i Lund och med den lokale berömdheten Jaques Schulze som guide. Under 2 timmar guidades vi (30 pers) runt i Lund mellan olika matställen (affärer och restauranger) och provsmakade julens läckerheter samt fick oss berättat om julmatens historia och jultraditioner från förr. Mycket trevligt var det. Kan varmt rekommenderas (jag tror det går en tur lördagen den 13:e också).


På kvällen hade vi bijletter till Status Quo's koncert i Frost och Färs Sparbank arena (tja, eller Lunda-arenan som jag föredrar att kalla den). Hur som helst, Status-grabbarna måste ju vara en bit över 60 vid det här laget, men dom rockade loss precis som jag minns det från 70-talet när jag lyssnade mycket på dem. Inledningen blev Sweet Caroline, en av mina favoriter. Men även många andra godingar framfördes under den knappt 2 timmar långa koncerten. Det var bara halvfullt i arenan och medelåldern var nog 50, eller i alla fall 45, i publiken.

Ovido - Quiz & Flashcards