Alla inlägg den 16 december 2008

Av Kupka - 16 december 2008 11:55

22 minuter över 6 i morse väcktes vi av att hela huset skakade. Flaskorna i barskåpet skramlade och det var riktigt otäckt. Vad fasen är det som händer? Vi slog på radion och det visade sig att det varit ett kraftigt jordskalv med epicentrum 6 mil öster om Malmö och en bit norr om Ystad. Jag har fortfarande inte hämtat mig efter chocken. Det var riktigt länge sedan jag blev så rädd. Vi bor på 4:e våningen i ett 100 år gammalt hus, definitivt inte byggt för att klara jordskalv.

Dottern ringde strax efter att det slutat skaka och undrade vad det var som hade hänt. Hon tyckte också det var läskigt och Musse, katten, blev jätterädd.

Ringde mamma lite senare på morgonen för att höra att allt var ok. Hon hade först trott att det spökade och undrade var det nu var för ett meddelande som skulle lämnas. Men sen slog hon på tv:n och förstod att det var jordskalv. Jag hoppas verkligen att jag slipper vara med om det fler gånger, för det var fruktansvärt skrämmande.

Ovido - Quiz & Flashcards