Alla inlägg den 22 december 2008

Av Kupka - 22 december 2008 15:16

Rondellen på Fjelievägen ute vid Nova är kaos-artad så här dagarna före jul. Mot bättre vetande, begav jag mig till ICA Malmborgs för att handla lite mer till julbordet. Att ta sig dit var inget problem. Efter matinköp skulle jag köpa gran på ett ställe i samma område. Dom öpppnade dock inte förrän kl 13, och jag var där 12.30 Orkade inte vänta, så jag beslutade mig för att köra hem med maten till mamma. Och då hamnade jag i kaosrondellen. Det tog ett bra tag att ta sig igenom, men till slut var jag framme. Lastade av maten och begav mig ut igen. Gran måste vi ju ha. Körde in till stan, till västra stationstorget. Där fanns julgransförsälning men ingen p-plats. Körde lite sisådär på intuition och hamnade uppe på Nöbbelöv. Där fanns en ny under-fart till Gunnesbo som jag provade. Döm om min förvåning när jag kom fram till granförsäljaren som jag hade tänkt handla av från början. Nu hade han hunnit öppna och jag köpte en okej gran för 180 spänn (silvergran).  Det var rätt hyfsat pris. Har för mig att jag betalade 300 i fjol inne i stan. För att slippa rondell-kaoset, körde jag tillbaks samma väg jag komit. En liten omväg, men det gick garanterat fortare.

Nu är granen på plats i mammas vardagsrum och lägenheten är dammsugad. Jag tror att all mat är inhandlad. Annars för jag väl ta det sista imorgon.

Ovido - Quiz & Flashcards