Alla inlägg den 21 december 2008

Av Kupka - 21 december 2008 17:15

Idag avslutade jag Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafon. Det är en fantastisk roman med ett underbart persongalleri och en vindlande handling. Jag började läsa igår morse, tidigt, när jag vaknade och inte kunde somna om. Läste halva boken igår och resten idag. Jag fick boktipset av en kollega i Italien. Han tipsade även om Parfymen, som jag läste för länge sedan och tyckte om även den.

Om du inte har läst Vindens skugga, ägna några dagar av jul-ledigheten åt denna underbara bok!

Så här beskrivs handlingen i kort sammanfattning på bokus.com:

När Daniel Sempere är tio år tar hans pappa med honom till de bortglömda böckernas gravkammare i Barcelona. Här hittar han romanen Vindens skugga av den bortglömde författaren Julián Carax och blir helt uppslukad av boken och dess mystiske författare. Varför har någon ansträngt sig för att sopa igen alla spår efter Carax?

Ovido - Quiz & Flashcards