Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Kupka - 18 oktober 2008 10:46

Vi är i stugan och nu käns det verkligen att det är höst. Gräsmattan är nästan täckt av gula björklöv, det är grå himmel och de nästan kala grenarna på träden vajar i vinden. Jag har ännu inte kommit längre än till fåtöljen iklädd morgonrock och med en filt runt benen. Sovrummet, som nu är så gott som färdigrenoverat, är inte helt klart att flytta in i. Det var lite till som skulle fixas och så måste garderoberna torkas ur innan vi kan lägga tillbaks allting. Jag ska passa på att rensa ur kläder här uppe, så blir det plats att flytta hit de kläder som jag måste rensa ur hemma i stan. Denna gången ska jag vara bestämd mot mig själv och inte spara sånt som jag ändå aldrig kommer att använda. Det där med att "den kan jag ha när jag jobbar i trädgården eller målar eller nåt" håller inte. Det räcker med 1-2 tröjor och 1-2 par byxor för det ändamålet. Resten får försvinna.

Ovido - Quiz & Flashcards