Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Kupka - 8 juli 2008 20:21

Tack för alla kommentarer till min blogg. Det är så roligt att veta att någon läser det jag skriver och även skriver rara kommentarer. Tack Konstanze min vän, tack Thomas min bloggarkompis i Vimmerby som jag inte ens känner, men hittat via Konstanzes blogg Kulturnörden. Och tack Leffe, min gamla klasskompis från gymnasiet som också hittat hit.


Jag ska verkligen anstränga mig för att skriva oftare, så att det finns något nytt att läsa när ni kommer hit nästa gång (och jag hoppas det blir ofta). Fast ibland hinns det inte med mellan jobb och säng.



Av Kupka - 8 juli 2008 20:17

Idag hängde regnet i luften, men det blev kolonin i alla fall. Mamma hade dukat till kvällsmat inne i den lilla stugan, så det blev en halv folköl och ett par mackor innan kroppsarbetet tog vid. Idag var det vildrosen runt om och ovanför grinden som fick sig en omgång. Från att ha varit en lite kuslig entré, konstaterade mina dagars upphov och jag själv att det efter klippningen blev en vacker installation. Vildrosens stam, som blivit grov, hade slingrat sig runt metallbågen och när alla grenar kom bort, såg man hur vacker själva veden var. Den vackra rosen vid ena sidan och luktärten vid andra sidan kom till sin rätt på ett helt annat sätt. Vi var båda väldigt nöjda.

Ovido - Quiz & Flashcards