Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Kupka - 16 juli 2008 20:16

Nästa helg ska jag och två av mina bästisar (M och P) åka till Bergs slussar utanför Linköping. Vi ska ägna oss åt "sluss-spotning", dvs vi ska titta på de stackars människor som ska ta sig igenom slussarna i Göta kanal. Just vid Bergs slussar finns det väldigt många slussar. Vår idé är att vi ska bänka oss där med campingstolar, pilsner, filmkamera och en idé. Att göra en dokumentär. Vi får se om det blir något material som går att använda, men idén är helt klart rolig. VI har till och med tryckt upp var sin tröja med vårt projektnamn "Carpe Diem Production". Ska bli himla roligt. Jag kommer säkert att återkomma till detta äventyr längre fram.

Av Kupka - 16 juli 2008 20:12

Hade ett skumt och synnerligen irriterande beteende på min Outlook på jobbet idag. Rätt som jag satt och skrev, bestämde datorn sig för att CPU:n skulle ha fokus på något helt annat. Outlook-fönstret blev inaktivt och det gick inte att skriva. Så väntade jag en stund, sen gick det igen. Och så där höll det på. Jag var på gränsen till hysteriskt utbrott. (Nu är jag inte riktigt typen som får hysteriska utbrott, men i alla fall).

Ringde till helpdesken och så småningom lyckades killen där hitta vad som var felet. Den person som hade lagt in bluetooth kopplingen mellan dator och telefon, hade gjort detta på fel sätt, vilket fick till följd att med jämna mellanrum tyckte min dator att "nu skiter jag i vad Pia gör, nu måste jag kolla ifall det finns en telefon kopplad med bluetooth". Och så fick jag vackert vänta på min tur. Men, som sagt, felet blev åtgärdat och nu funkar allting som det ska igen (hoppas jag).

Av Kupka - 16 juli 2008 20:10

Idag var det en forsythia-buske, ett annat träd av okänt slag samt ett härke som växte ovanpå mammas "berså". (Nja, det ska nog bli berså när vi är klara med röjningen, just nu ser det ut som ett övervuxet cykelställ). Mycket kvistar och grenar blir det och många varv med skottkärran till högen i hörnan av koloni-området där man kastar sånt som ska flisas. Det är ett väldigt välordnat koloniområde med en samfällighets-stuga där det finns toaletter, trädgårdsredskap till utlåninging, stegar, skottkärror och allt annat man kan tänkas behöva.

Nu blir det inte mer arbetet på koloni-projektet denna vecka.

Ovido - Quiz & Flashcards