Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Kupka - 24 juli 2008 15:27

Ja, äntligen så kom det efterlängtade högtrycket och parkerade sig över Sverige. Var ute på en lång lunchpromenad idag i värmen. I kväll ska jag på 40-års kalas till E. Hon bor i marklägenhet med täppa, så jag hoppas vi ska sitta ute.

Jag har börjat packa inför sluss-resan. Hittade en gammal solhatt i bast. Den ska med. Ska man sitta ute i solen en hel dag måste jag ha ngt på huvudet, annars blir jag snurrig. Och så blev det linne och shorts. Får väl ta med ngt långbent och långärmat också, om det skulle bli kyligt på kvällarna.

Det ska bli mysigt att åka tåg. Så himla längesen (om man inte räknar till Malmö eller Kastrup förstås). Men just det där att åka på semester med tåg. Det är en speciell känsla.

Ovido - Quiz & Flashcards