Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Kupka - 7 juli 2008 20:56

Min kära mamma har en koloni som är jättemysig. Den är som en villa-villekulla trädgård där blommorna får växa lite där dom vill. Lika vilda är de stora buskarna, och det är ganska tungt att hålla efter dem. Mamma började tala om att eventuellt sälja sin koloni, men jag vet hur mycket hon tycker om att vara där, så det blir ingenting med det.


Sagt och gjort. Jag skaffade mig ett sommarprojekt. Eftersom jag är som jag är, så kan jag inte bara sådär spontant komma dit och såga lite här och kilppa lite där när andan faller på. Nej, här krävs projektplan, före och efter bilder och annat som jag tycker är väldigt roligt att hålla på med.


Så idag cyklade jag ner till kolonin och frågade modern vad det var hon ville ha hjälp med och i vilken ordning sakerna skulle prioriteras. Jag gjorde en skiss över koloni-lotten och ritade in var de buskar stod som skulle beskäras. Och sen tog jag "före-bilder" med kameran. En av "före-bilderna" finns här nedan. Det är ingången till kolonin, där en ros har tagit sig alldeles för stora friheter. Den ska angripas imorgon. Idag var det murgröna/päronträd/kaprifol trassel som fick sig en omgång.

Av Kupka - 7 juli 2008 20:54

Har äntligen blivit färdig att ladda in bilder från kameran till datorn. Ett par bilder av blommor blev hyfsade, så dom lägger jag upp här för beskådan.

Nu börjar det tunna av på jobbet, folk går på semester den ene efter den andre. Och jag ska jobba ett bra tag till. Det är skönt i alla fall att det är ljust länge på kvällarna, känns lite som halvsemester då.

Ovido - Quiz & Flashcards