Direktlänk till inlägg 7 juli 2008

Jag har skaffat ett sommarprojekt!

Av Kupka - 7 juli 2008 20:56

Min kära mamma har en koloni som är jättemysig. Den är som en villa-villekulla trädgård där blommorna får växa lite där dom vill. Lika vilda är de stora buskarna, och det är ganska tungt att hålla efter dem. Mamma började tala om att eventuellt sälja sin koloni, men jag vet hur mycket hon tycker om att vara där, så det blir ingenting med det.


Sagt och gjort. Jag skaffade mig ett sommarprojekt. Eftersom jag är som jag är, så kan jag inte bara sådär spontant komma dit och såga lite här och kilppa lite där när andan faller på. Nej, här krävs projektplan, före och efter bilder och annat som jag tycker är väldigt roligt att hålla på med.


Så idag cyklade jag ner till kolonin och frågade modern vad det var hon ville ha hjälp med och i vilken ordning sakerna skulle prioriteras. Jag gjorde en skiss över koloni-lotten och ritade in var de buskar stod som skulle beskäras. Och sen tog jag "före-bilder" med kameran. En av "före-bilderna" finns här nedan. Det är ingången till kolonin, där en ros har tagit sig alldeles för stora friheter. Den ska angripas imorgon. Idag var det murgröna/päronträd/kaprifol trassel som fick sig en omgång.

 
 
Thomas

Thomas

8 juli 2008 10:36


Själv har jag en "Villa Villerkulla-trädgård" eftersom jag har motsatsen till gröna fingrar, vad nu det blir;svarta? Men det har sin charm att ha en vildvuxen trädgård, det också...
Lycka till med trädgårdsarbetet.

http://livetfransidanom.blogg.se

 
Konstanze

Konstanze

8 juli 2008 16:09

Det är en av de saker jag gillar med dig min vän. du är så företagsam. Och när du går in för något gör du det med uthållighet och noggranhet.

http://www.kulturnorden.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kupka - 27 februari 2010 12:40

Bokrea är ju rent av livsfarligt när man, som jag, är en bokoholic. Jag kan inte gå in i en bokhandel utan att komma ut med några böcker. Och är det dessutom bokrea...ja, du kan ju tänka dej själv. I år hade jag dessutom berikats med presentkort på 6...

Av Kupka - 16 februari 2010 23:00

Anteckning till mig själv: Kolla vart bussen ska INNAN du hoppar på. Jag skulle till Malmö från Tetra Pak vid Råbyholm. Nyttjade nya hållplatsen vid Råby trafikplats och kom precis när det kom en buss, så jag sprang som en galning för att hinna. När ...

Av Kupka - 4 februari 2010 18:03

Två härliga veckor i Hua Hin. Kom hem i måndags till snö, kyla och modd. Här är en länk till bilderna vi tog. http://picasaweb.google.se/sekupkap/Thailand_2010?authkey=Gv1sRgCNOOi6Cei4fKFg&feat=email# ...

Av Kupka - 2 januari 2010 17:57

2000 Träffade T. Flyttade två gånger. Åkte till Bulgarien med dottern. 2001 Åkte på backpacker semester till Malaysia med T. Var på Kreta med dottern. 2002 Började spela golf. Var på Kanarieöarna med dottern. 2003 Åkte till Amsterdam fö...

Av Kupka - 2 januari 2010 11:40

Så var det då nytt år igen. Och dessutom nytt decenium. Mina föresatser för detta året är att jag ska sluta snusa (men inte förrän efter Thailands-semestern), få ner mitt blodtryck och stressa mindre. Nyårsaftonen firades med goda vänner på landet ...

Ovido - Quiz & Flashcards