Alla inlägg den 15 juli 2008

Av Kupka - 15 juli 2008 21:47

Länge har jag letat efter "vanliga jävla jeans", det vill säga jeans som är av standardmodell: inte utsvängda, inte stuprör, inte med en linning som sitter för långt ner på höfterna och inte heller uppe under armhålorna, inga jeans som är konstigt tvättade med underliga fläckar eller söndertrasade med hål redan på nya jeans. Nej, vanliga jävla standard jeans. Och idag hittade jag ett par! Gick in på JC och frågade helt enkelt expediten om dom hade vanliga jävla jeans. Och minsann, han plockade fram ett par som var helt vanliga, otvättade, standard jeans. Jag provade storlek 32 tum, men fick faktiskt, till min stora glädje, ta ett par i storlek 31 tum, och som dessutom satt perfekt!


Dessutom hittade jag på min lilla shoppingrunda en perfekt handväska (igen). Vänner och familj som känner mig väl, vet om min väsk-mani. Det är hela tiden en jakt efter den perfekta handväskan. Jag trodde ett tag att jag hade hittat den, men så blev den plötsligt väldigt omodern. Tja, plötsligt är väl att ta i. Men i alla fall, den blev omodern, så jag ville ha en ny. Och så var handväsk-jakten i full fart igen. Men idag så sa det klick. På Åhlens hittade jag den perfekta handväskan (i alla fall hittills).


Summa summarum, en perfekt liten shopping tur idag alltså.

Av Kupka - 15 juli 2008 21:42

Igår fick jag min jobb-dator ominstallerad. Det innebar att jag var utan dator i drygt 3 timmar. Så himla handikappad man är utan den. Det enda jag kunde göra var att läsa en bok (jobb-relaterad i och för sig) och reflektera över det jag läste. Alla andra sysslor jag gör på jobbet kräver dator. Jag insåg inte till fullo förrän igår hur himla beroende jag är av att ha den. Den mesta kommunikationen sker via email. Mitt arbetsmaterial gör jag på datorn (mest powerpoint, word och excel). Jag har ett förflutet inom IT-branschen, men jobbar nu på "affärssidan". Ändå  är jag helt beroende av ettor och nollor.  Så himla sårbart ett företag är när all verksamhet hänger på att datorerna fungerar. Så mycket skada ett hackerintrång med sabotage som syfte skulle ställa till. Å andra sidan är det ju himla mycket enklare med snabb kommunikation elektroniskt, i stället för att som förr i världen, ha papper som skickas via vanlig postgång, brev som ska öppnas och sorteras av en sekreterare, chefer som dikterar svar som sedan skrivs ut på maskin av en sekreterare för att till sist skrivas under av författaren och skickas iväg igen med vanlig postgång. Det tog ju så mycket längre tid. Fast kanske valde man sina ord bättre då?

Ovido - Quiz & Flashcards