Alla inlägg den 6 september 2008

Av Kupka - 6 september 2008 10:06

Jag tar över stafettpinnen från http://kulturnorden.blogg.se och tycker så här:

Ångest är när:

- Sista söndagen på semestern har kommit

- Dottern är på reggaefestival i Kiel och skickar ett SMS där det står att hon gör vad som helst för att komma därifrån

- Man kommer på för sent att man klivit på fel tåg

- Man ska hålla ett föredrag och inte är ordentligt förberedd


Lycka är när:

- Någon säger "jag har saknat dig"

- Dottern berättar att hon är bäst i klassen

- Sambon har rensat ogräset på min parkeringsplats utan att jag bett om det

- Ligga sked med älsklingen när man somnar

Av Kupka - 6 september 2008 09:57

Var igår och handlade i en s.k invandraraffär vid Kattesund. Superfräscha grönsaker och frukter och mycket bra priser. Och så fanns det en massa spännande andra saker på hyllorna inne i affären. Också så klart oliver och feta ost i lösvikt över disk. Jag handlade 3 avocado, 3 solmogna tomater, två påsar sesampinnar (snacks) och ungefär 2 dl kalamata oliver. Alltihop för facila 42:50. Snabb och trevlig service dessutom.

Behövde komplettera lite på Konsum och när jag gick ut från kassan fick jag syn på en gammal man som jag tyckte att jag kände igen. Han såg precis ut som vår religionslärare på gymnasiet. Tror att han hetter Ivar (eller möjligen Ivarsson). Jag tyckte han var urgammal redan när vi gick i skolan, och det är 30 år sedan. Men han måste ju i alla fall varit under 65. Så då skulle han vara max 95 nu då. Tja, kanske. Det som var roligt var att jag tyckte att han såg precis likadan ut nu som han gjorde då. Eller så har jag bara dåligt minne.

Ovido - Quiz & Flashcards