Alla inlägg den 19 september 2008

Av Kupka - 19 september 2008 17:03

Tillbaks i hemmafåtöljen efter tre dagars kurs. Det har varit oerhört intressant och dessutom samtidigt roligt. Jag har lärt mig en del nya saker om mig själv, som till exempel vilka försvarsmekanismer jag tenderar att använda. Nästa gång vi ska träffas är i november.

I eftermiddags slog mig tanken att just denna vecka har jag träffat och lärt mig namnen (förnamnen i alla fall) på 36 nya personer. 18 stycken i söndags på golftävlingen där jag var funktionär och 18 stycken på kursen. Det är roligt men samtidigt blir man ganska trött i huvudet, för det blir så intensivt.

Framför mig ligger nu en avkopplande helg med Kulturnatt på lördag och teater på söndag i Ystad.


PS

Jag gick faktiskt upp kl 6 även i morse och han med en lång promenad före frukost i den sköna september-vädret.

Av Kupka - 19 september 2008 01:11

Började dagen med att stiga upp kl 6 för att jag skulle ha tid med en lång promenad innan frukost. Gick ner genom de tjusiga villakvarteren ner till stranden och sen en liten omväg tillbaks. Hittade en kåk som jag gärna hade köpt om jag hade haft åtskilliga miljoner. Stor strandtomt, stort grått hus med vacker arkitektur. Suck.

Dagen har varit intressant med olika övningar. Kvällsaktiviteten var också spännande. Vi kom in i ett rum och var och en fick låna en fiol. Och så skulle vi öva tillsammans för att senare under kvällen göra en inspelning av vår koncert. Ingen i gruppen hade nånsin spelat fiol. En duktig instruktör guidade oss genom fiolens mysterium, och vi lyckades faktiskt riktigt bra. Vi hade också lite sångövningar och några fick sjunga solo. Inte jag, men för mig är det inte någon utmaning att sjunga solo. Jag har ju sjungit så länge. Men det var 3 killar som gjorde det och det var riktigt modigt. Det var inte rent, om man ser till tonhöjd, men det var innerligt och med full kraft. Det hela blev filmat och det ska bli roligt att se resultatet.

Efter denna  övning bjöds ost och annat tilltugg samt vin och öl. Vissa gick och la sig tidigt, vissa sent (däribland undertecknad). Träffade E-L igen efter många år. Hon jobbade tidigare på samma jobb som jag, men har nu egen firma.  Klockan är nycket nu och jag bör lägga mig och sova om jag ska orka upp kl 6 imorgon igen för min morgonpromenad. (Måste röra mig åtminste lite innan övningarna börjar)

Ovido - Quiz & Flashcards