Alla inlägg den 13 september 2008

Av Kupka - 13 september 2008 18:18

Kom till stugan igår kväll. Jag visste att älsklingen målat taket i sovrummet vitt (från att ha varit bastu-panel).  Vad jag inte var förberedd på var att sovrummet numera var byggarbetsplats. Sängen stod på högkant i "kontoret" och det var bäddat i gästrummet. Jag borde ha räknat ut det, för hur ska man kunna måla taket utan att röja ut möblerna? Så det blev till att dela på 110 cm i stället för 160 cm. Men det var samtidigt lite spännande att sova i ett annat rum, även om det var i samma hus. Märkte också att i denna del av huset bor en mus, som förde ett väldigt väsen under tidigare morgontimmar.

Det har varit en riktigt härlig höstdag idag. Soligt och klar luft. Och inte så kallt. Lite kyligt om man jämför med sommarvärme, men någon jacka behövdes inte. Jag har klippt ner vresrosor och björk-grenar vid uppfarten, så att man ska ha lite bättre sikt när man kör ut. Sen tog jag en lång promenad med Kinesen (Mankells bok i ljudform alltså). Och nu sitter jag i favoritfåtöljen med ett glas rött vin och laptopen i knät. Kan man ha det bättre?

Ovido - Quiz & Flashcards