Alla inlägg den 22 september 2008

Av Kupka - 22 september 2008 18:52

Ikväll när jag promenerade hem från jobbet kändes det verkligen höstruggigt. Duggregnet gav aldrig med sig och jag blev sådär irriterande småfuktig. Det kändes också mycket mörkare än vad det gjort tidigare. Kanske för att himlen är täckt av grå moln. Jag hinner inte med! Vill inte att sommaren ska vara slut. Men det är väl bara att inse att den faktiskt är det. September är ju en höstmånad. Men helgen var fin och det blev ett par långa promenader.

Det är förkylningstider också. Många på jobbet är snuviga och T är också förkyld. Så det är väl bara att hålla tummarna att min immunförsvar är på topp så att jag slipper drabbas.

Jag fattar inte riktigt det där med årsbudget-tänket. Anta att man fått en summa pengar avsatta för 2008 och inte använder hela summan under året. Då "försvinner" dom pengarna plötsligt. Var tusan tar dom vägen? Varför kan man inte liksom föra över dom till 2009 års budget? Den delen av företagsekonomi går mig över huvudet. Om jag gör en egen budget och inte spenderar allt som jag planerat spendera, då sätter jag dom pengarna på sparkontot och har dom för senare bruk. Om man dessutom vill främja sparsamhet i en organisation, så ska man väl uppmuntra att inte alla pengar görs av med i stället för att bara låta pengarna frysa inne? Eller är jag helt korkad?

Ovido - Quiz & Flashcards