Alla inlägg den 3 november 2008

Av Kupka - 3 november 2008 20:51

Gick ner i hotellmatsalen när klockan äntligen blivit 19:30 och dom öppnade. Helt tomt var det. Så jag satte mig vid ett litet bord för två och beställde in min mat av den mycket vänligen servitören. Ingen tv, ingenting att läsa. Jag SMS:ade lite med Konstanze för att få lite mänsklig kontakt sådär i ensamheten. Sen kom det in en ensam tjej och satte sig vid ett bord en bit bort. Hon frågade om jag var här och njöt av Modena. Jag sa att jag var här på business-trip. Och så började vi prata lite om allt möjligt. Efter ett tag kändes det knasigt att sitta och ropa över borden, så jag frågade om hon ville flytta över till mitt bord, vilket hon gjorde. Hon var ursprungligen från Polen, men hade bott i Modena under ett år för ett tag sedan. Nu var hon tillbakaflyttad efter 17 månader i Kina. Hon hade fått ny tjänst inom samma koncern och var nu produkt manager för traktorer. Det blev en riktigt trevlig middag till sist. Alltid roligt att möta nya människor.

Nu är jag tillbaks på rummet och ska jobba lite till innan jag bäddar ner mig. TV:n bjuder bara på i stort sett italienska kanaler förutom CNN och BBC World och någon tysk kanal. Lite enformigt blir det, men jag är ju inte här för att glo på dumburken.

Av Kupka - 3 november 2008 17:54

Är nu i Modena, Italian, på tjänsteresa. Anlände inte förrän vid 15-tiden, och bestämde mig för att jobba från hotellrummet den lilla stund på dagen som var kvar. Men fy fasen vad trist det är att vara själv på hotell. Rummet ser ganska precis ut som det på bilden ovan. Efter avslutat arbete gick jag ut en tur på stan. Tur och tur förresten, det var mest huvudgatan fram och tillbaks. Jag som har total dyslexi för väderstreck vågade inte ge mig ut på vandring i smågränderna. Kartan jag fick med mig var väldigt liten och jag hade inte läsglasögonen med mig, så det hade varit omöjligt att hitta rätt med hjälp av kartan. Det är hyfsat varmt här för årstiden, 17 grader, men grått och regnigt, så det var ingen njutning att vara ute precis. Ser nu fram emot halv åtta när restaurangen öppnar så att jag kan få i mig en god pasta och lite italienskt rödvin.

Ringde sjukhuset och kollade hur det var med mamma. Hon var pigg och uppe och rörde på sig. Personalen hade skickat papper till kommunen för att påbörja planering för utskrivning.

Ovido - Quiz & Flashcards