Alla inlägg den 4 november 2008

Av Kupka - 4 november 2008 22:14

Ikväll hade jag sällskap av mina två kollegor vid middagsbordet. Vi tog var sin antipasti och därefter en pastarätt. Sen beställde jag en tiramisu som dessert. När jag tryckt i mig alltsammans, kommer servitören in med en tallrik med en massa smakprover på vad huset har att erbjuda i dessertväg: chokladmousse, ngn slags kräm med balsamico vinäger, ricotta ost med kastanjer, chokladtryfflar, tiramisu (små portioner). Det var ju bara att sätta igång och äta. Man vill ju inte vara oartig. Och som kronan på verket när vi verkligen var smäll-mätta, kom han in med var sitt glas nuccino (en slags alkoholhaltig dryck gjord på det gröna från hasselnötter). Smakade lite som Jägermeister men mycket, mycket godare. Nu är jag "proppo mätto" och ska snart krypa ner mellan lakanen för en kanske lite tidigare insomning än igår.

Igår fastnade jag nämligen framför ett youtube klipp på 1 tim 16 minuter och kom inte i säng förrän efter midnatt. Titta på detta klipp med professor Randy Pausch när du har 1 timma och 16 minuter. Det är en klok mans ord! Han fick diagnosen levercancer och berättar om nödvändigheten av att vara rädd om sin tid, time management. Han dog vid 47 års ålder.

Ovido - Quiz & Flashcards