Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Full av entusiasm för framtiden

Av Kupka - 8 november 2008 18:16

Var hos mamma idag. Efter att ha varit på shopping tur och inhandlat 2 st cykelkorgar för barn (att hänga på betastödet), en anti-halkmatta för badkaret och mat, körde jag hem till henne. Hon hade kommit till rätta med sin förhöjda säng och toastol, hade sitt betastöd och sin grip-klo-pinne och tyckte att allting fungerade jättebra. Men hon ville köpa sig en ny fåtölj, och hade ritat upp hur vardagsrummet skulle se ut med den nya fåtöljen. Jag tittade på ritningen och såg då att det också var inritat ett keyboard. Mamma har inget keyboard och har heller inte spelat piano (hon har däremot spelat mycket gitarr och i sin ungdom också fiol). Jag frågade om keyboardet, och hon sa då att hon tänkte köpa ett och lära sig spela.

Jag har ett keyboard som jag köpte i fjol, men som jag inte använder så värst mycket, så det kan jag köra hem till henne. Men det behövs ett bord att ställa det på, så det får vi ordna. Jag frågade om hon kanske önskade sig en nybörjarkurs i keyboard i julklapp? Ja, det hade ju varit jättebra, tyckte mamma. Så nu ska jag kolla runt var det kan finnas en sådan kurs (och det ska vara på dagtid och inte allt för långt från busshållplats). Jag tycker det är himla tufft att börja lära sig spela keyboard när man snart ska fylla 83. Snacka om framtidsvisioner!

 
 
Ingen bild

Konstanze

9 november 2008 01:54

Som sagt din morsa är Världens häftigaste 83 åring. Hon är stencool! En förebild!!! och från och med nu min idol.

 
Ingen bild

Kupka

9 november 2008 13:52

Tack, Konstanze. Mamma blev jätteglad för kommentarerna till inläggen som handlade om henne. Både dina kommentarer och de från mina andra blogg-läsare. Tack till er oxå!

 
Ingen bild

may

9 november 2008 17:26

Jag avundas din mamma som har en dotter nära sig, som kan ställa upp i alla lägen.
Hälsningar till henne som är så possitiv, mamma alltså.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kupka - 27 februari 2010 12:40

Bokrea är ju rent av livsfarligt när man, som jag, är en bokoholic. Jag kan inte gå in i en bokhandel utan att komma ut med några böcker. Och är det dessutom bokrea...ja, du kan ju tänka dej själv. I år hade jag dessutom berikats med presentkort på 6...

Av Kupka - 16 februari 2010 23:00

Anteckning till mig själv: Kolla vart bussen ska INNAN du hoppar på. Jag skulle till Malmö från Tetra Pak vid Råbyholm. Nyttjade nya hållplatsen vid Råby trafikplats och kom precis när det kom en buss, så jag sprang som en galning för att hinna. När ...

Av Kupka - 4 februari 2010 18:03

Två härliga veckor i Hua Hin. Kom hem i måndags till snö, kyla och modd. Här är en länk till bilderna vi tog. http://picasaweb.google.se/sekupkap/Thailand_2010?authkey=Gv1sRgCNOOi6Cei4fKFg&feat=email# ...

Av Kupka - 2 januari 2010 17:57

2000 Träffade T. Flyttade två gånger. Åkte till Bulgarien med dottern. 2001 Åkte på backpacker semester till Malaysia med T. Var på Kreta med dottern. 2002 Började spela golf. Var på Kanarieöarna med dottern. 2003 Åkte till Amsterdam fö...

Av Kupka - 2 januari 2010 11:40

Så var det då nytt år igen. Och dessutom nytt decenium. Mina föresatser för detta året är att jag ska sluta snusa (men inte förrän efter Thailands-semestern), få ner mitt blodtryck och stressa mindre. Nyårsaftonen firades med goda vänner på landet ...

Ovido - Quiz & Flashcards