Direktlänk till inlägg 23 november 2008

Missa inte Himmel över Berlin på torsdag i SVT

Av Kupka - 23 november 2008 10:22

Denna film såg jag någon gång på 80-talet och jag bara älskade den. Jag är gjuten framför tvn på torsdag. Det har också gjorts en amerikansk version, sliskig sådan, som heter Änglarnas stad. Jag minns att jag hade en kör-kompis som gick och såg filmen flera gånger (originalet alltså). Hon hade med sig ett anteckningsblock för att skriva upp alla visdomsord som yttras i filmen. Så långt gick inte jag.

Har du inte sett den innan, se den på torsdag!

En liten trailer finns på youtube. Klicka och titta.


 
 
Ingen bild

Konstanze

23 november 2008 10:36

Himmel över Berlin är helt underbar. änglarnas stad är ett kräkmedel. Och en skam.

 
Ingen bild

kupka

28 november 2008 18:38

Jag som sett fram såååå emot att se filmen. Och så var jag så trött att jag hela tiden somnade. Suck.

 
Ingen bild

Konstanze

29 november 2008 01:02

Jag har den på dvd om du vill låna.

 
Ingen bild

kupka

30 november 2008 10:24

Det gör jag gärna. Får nog vänta till jul-ledigheten har kommit dock.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kupka - 27 februari 2010 12:40

Bokrea är ju rent av livsfarligt när man, som jag, är en bokoholic. Jag kan inte gå in i en bokhandel utan att komma ut med några böcker. Och är det dessutom bokrea...ja, du kan ju tänka dej själv. I år hade jag dessutom berikats med presentkort på 6...

Av Kupka - 16 februari 2010 23:00

Anteckning till mig själv: Kolla vart bussen ska INNAN du hoppar på. Jag skulle till Malmö från Tetra Pak vid Råbyholm. Nyttjade nya hållplatsen vid Råby trafikplats och kom precis när det kom en buss, så jag sprang som en galning för att hinna. När ...

Av Kupka - 4 februari 2010 18:03

Två härliga veckor i Hua Hin. Kom hem i måndags till snö, kyla och modd. Här är en länk till bilderna vi tog. http://picasaweb.google.se/sekupkap/Thailand_2010?authkey=Gv1sRgCNOOi6Cei4fKFg&feat=email# ...

Av Kupka - 2 januari 2010 17:57

2000 Träffade T. Flyttade två gånger. Åkte till Bulgarien med dottern. 2001 Åkte på backpacker semester till Malaysia med T. Var på Kreta med dottern. 2002 Började spela golf. Var på Kanarieöarna med dottern. 2003 Åkte till Amsterdam fö...

Av Kupka - 2 januari 2010 11:40

Så var det då nytt år igen. Och dessutom nytt decenium. Mina föresatser för detta året är att jag ska sluta snusa (men inte förrän efter Thailands-semestern), få ner mitt blodtryck och stressa mindre. Nyårsaftonen firades med goda vänner på landet ...

Ovido - Quiz & Flashcards