Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Kupka - 5 augusti 2008 18:45

Skickade in två bilder till Helsingborgs Dagblads läsarbilder, och dom blev publicerade på deras websajt tillsammans med andra läsarbilder från stormen.

http://hd.se/lasarbilder/2008/08/05/laesarbilder-fraan-stormen/

Fick idén när en man frågade mig om jag var från lokaltidningen när jag stod och plåtade förödelsen nedan.

Av Kupka - 5 augusti 2008 11:23

Det var rent kusligt vad det stormade igår kväll. Saker flög omkring. Träd fälldes. Strömmen gick. Huset skakade.

Jag tog en tur med kameran i morse. En bit bort från vårt hus verkade det ha kommit en extra stark stormvind. Det var många stora träd som fallit, och en tomt var särskilt drabbad. Ett träd hade vält från tomten och utåt och slagit upp en stor rotvälta. Ett (eller flera) träd hade vält utifrån granntomten tvärs över gatan och in på samma tomt. Gubbar med motorsågar var i full färd med att röja, och vägen gick inte att komma fram på.

Det känns inte riktigt som sommar, mer som höst. Men man får göra det bästa av dagen ändå. Ingen idé att sura bara för att vädret är dåligt. Jag har många böcker kvar. Ska läsa klart El Choco idag, har bara några sidor kvar på den.

Ovido - Quiz & Flashcards