Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Kupka - 13 augusti 2008 16:02

När jag läste Kalle Anka som barn, hände det då och då att figurerna befann sig i tropiska miljöer och då blev någon alltsom oftast biten av tse-tse flugan. Följden blev att denna person somnade.
Jag tror att en koloni tse-tse flugor har byggt bo i vårt vardagsrum, och att de har siktat in sig på att bita mig varje kväll. Jag somnar ofta i fåtöljen framför tv:n nämligen. Speciellt efter en god middag med ett par glas vin, då är tse-tse flugorna som värst.

Men, som jag kanske nämnt tidigare, det är bra att kunna sova i en fåtölj när man ska på lång-flygningar. Jag har inga problem att somna, bara det visas en halvbra film (är den för spännande så håller jag mig vaken).

Dessutom påstår älsklingen att jag snarkar. Det är nog tyvärr dessutom sant, för jag har ljudbevis som han spelat in på mobiltelefonen. Låter förfärligt, som när någon sågar stora stockar. Och det spelar ingen roll om jag ligger på rygg, på mage eller halvligger i en fåtölj. Det går tydligen alldeles utmärkt att snarka oavsett vilket.

Ovido - Quiz & Flashcards