Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Kupka - 24 augusti 2008 19:14

Jag har blivit förälskad. I Hillestad. Och framförallt i konstnären Sverre H Johnsens smycken. En liten butik har öppnat här i området, Älgamark, och jag gick in för att ta mig en titt. Det blev ett solitär-örhänge, ett par örstift och en ring. Älgamark har tidigare funnits i Malmö (och under en period också i Lund), men nu har paret som drev butiken pensionerat sig och flyttat permanent till sin sommarstuga. De har dock öppnat en liten butik vid sitt hus där de säljer vad som blivit kvar i lagret när de stängde i Malmö. Och dessutom till 50% rabatt!

Dagen efter var jag tvungen att gå tillbaks, för jag hade också sett ett hals-smycke som jag ångrade att jag inte köpte på en gång. Så det blev det också. Och ett par örstift till...och en present till mamsingen. Jag kommer säkert att återvända fler gånger.

Ovido - Quiz & Flashcards