Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av Kupka - 7 augusti 2008 19:22

Idag blev det varmt och somrigt även om vädergubbarna spått regn. Efter 18 hål (som gick sisådär) en stund i solstolen med boken. Har nu läst klart El Choco, som jag varmt kan rekommendera. Mycket spännande och välskriven bok. Efter den läste jag Berlinerpopplarna (som just gått på TV, men jag såg den inte). Efterföljaren till Berlinerpopplarna heter Eremitkräftorna, och det är den jag håller på med nu. Den tar i princip vid precis där Berlinerpopplarna slutar. Om man tycker om Torsten Lindgrens Hummelhonung, tycker man om dessa båda böcker. Ett spännande persongalleri som har beröringspunkter med varandra, men som är väldigt olika sinsemellan. Jag gillar Erlend och Krumme bäst.

Vi hann också med en tur med "moppen" i kväll. Härligt att känna draget när älskligen drar på i raksträckorna. Och så känner man dofterna från den solvarma skogen.

Ovido - Quiz & Flashcards