Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Kupka - 9 augusti 2008 15:34

Här får ni ett recept på Chicken-Klick, som jag fick för många år sedan av en kompis i Göteborg. Inlägget är speciellt dedikerat till MammaMat, som jag hämtat många goda recept från (och även lagat med succé).


1 grillad kyckling

150 g cambozola-ost

2 dl creme fraiche

2 dl vispgrädde (matlagningsgrädde går också bra om man vill snåla in på fett)

2 msk tomatpurée

2 vitlöksklyftor

salt o peppar


Rensa kycklingen och fördela köttet i lagom små bitar (använd ej skinnet). Lägg i en ungsfast form. Värm creme fraichen och grädden och smula ner cambozolan. Låt osten smälta under omrörning. Blanda i pressad vitlök och tomatpurée. Salta och peppra samt häll såsen över kycklingköttet. Sätt in i 225 gradig ugn och låt allt bli varmt (cirka 25-30 minuter).

Servera med klyftpotatis, en god sallad och ett fylligt rödvin).


Av Kupka - 9 augusti 2008 15:29

Klubbmästerskap idag på Åkagården GK. Jag kom sist i min klass. Men vi spelar en runda imorgon också, och kanske kan jag reparera något. Puttningen var  katastrof, men resten funkade riktigt bra. Jag hade i alla fall sällskap av två mycket trevliga tjejer och det kom bara en regnskur.

Jag har börjat på Albert Speer och Sanningen, en tung bok både bokstavligt och bildligt talat. Den går inte riktigt att  hålla boken när man ligger i sängen, så det får bli läsning i fåtölj i stället. Det är ganska blåsigt och inte så inbjudande att sitta utomhus just nu.

Ovido - Quiz & Flashcards