Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Kupka - 22 augusti 2008 10:20

Det regnar igen. Det kan jag inte göra något åt alls. I Kina har man en Väderförändringsbyrå (sant), men det har vi inte i Skåne. Det enda jag kan göra är att välja hur jag vill förhålla mig till att det regnar. Jag kan deppa ihop eller så helt enkelt bestämma mig för att vara glad ändå. Jag har i alla fall en skön stuga att sitta i och betrakta regnet utanför. Det finns många som inte ens har tak över huvudet. Och just nu visas en gammal svensk film på tv med Nils Poppe som Sten Stensson Sten.

När jag var liten tog föräldrarna (och ibland farmor) med mig på "Nyan" i Malmö där Nils Poppe spelade i många föreställningar. Han var min store idol och jag älskade när han spånade på scen och fick de andra skådisarna att börja skratta. Jag har även sett honom på Fredriksdalsteatern. Nu är han en ängel och sitter kanske där uppe på en molntapp och tittar ner på oss. Undrar om han blir våt av regnet?

Ovido - Quiz & Flashcards