Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Kupka - 12 augusti 2008 17:21

Det regnar idag igen. Fast vi gav oss ut på en 18-hålsrunda i alla fall. Gick betydligt bättre än i helgen.

Har nu läst klart boken om Skånes historia. Mycket intressant kunskap samlad i en liten pocket. Och så har jag läst En kvinnas resa av Agneta Sjödin. En bok som jag dessutom fått signerat av författarinnan som känner min vän M. M gav boken till mig i sommarpresent. Boken handlar om Maria som går pilgrimsvandringen från Frankrike till Santiago. Jag blev mycket sugen på att vandra själv. Om inte förr så ska jag göra det när jag gått i pension och har gott om tid. Sträckan är cirka 80 mil och det finns härbärgen längs vägen där man kan övernatta. Boken handlar om en resa som lika mycket är en inre resa som en fysisk resa till fots, egentligen ännu mer en inre resa.

Och Albert Speer får vänta med sin sanning ett tag till. Jag har lagt den på "vänt" ett tag.

Ovido - Quiz & Flashcards